Personlig bilde

NM bane 2013 (Stevner)

av jørn @, Grimstad, mandag 6. mai 2013, kl. 18:07 (2241 dager siden)

Grimstad svartkruttlag arrangerer NM skive 29. og 30. juni 2013.
Årsmøte holdes fredag 28. juni. Unionen er 30 år i år så det blir kaffi og kake under årsmøtet.
Det er god plass til camping på banen, og muligheter for overnatting i klubbhuset. Wc og varmtvann i klubbhuset.

Overnatting ellers i Grimstad:

Grimstad Vertshus ca 4km fra banen, like ved e-18 Grimstad Vertshus

Gurebo Gård - Hytteutleie, ca 4km nord for banen Gurebo Gård

Rica Hotell Grimstad ca 4,5km fra banen Rica Hotell Grimstad

Bie Apartment ca 6km fra banen Bie Apartment

Andre ting som skjer i Grimstad: www.visitgrimstad.com

Hvis det er noe dere lurer på så er det bare å spørre i denne tråden, eller ringe meg på
tlf 94989886(Jørn Olav).

Mvh. Grimstad Svartkruttlag

Personlig bilde

NM bane 2013

av krutnarr ⌂, Søgne, mandag 6. mai 2013, kl. 20:51 (2241 dager siden) @ jørn

Finnes det en link til et påmeldingskjema?
Gleder meg vanvittig til en artig konkuranse :-D

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

NM bane 2013

av GNU @, Sarpsborg, mandag 6. mai 2013, kl. 20:55 (2241 dager siden) @ krutnarr

Personlig bilde

NM bane 2013

av Tobben, tirsdag 7. mai 2013, kl. 07:49 (2241 dager siden) @ jørn

Hvordan gjør vi det om vi er flere skyttere om ett våpen?

Personlig bilde

NM bane 2013

av jørn @, Grimstad, tirsdag 7. mai 2013, kl. 09:18 (2241 dager siden) @ Tobben

Hvordan gjør vi det om vi er flere skyttere om ett våpen?

Hei Tobben
Det jeg må vite da er hvem som skal skyte og hvilke klasser som skal skytes.(med dette våpenet og de andre klassene dere skal skyte)

Edit: Utdrag Våpenkontroll, side 6 i skytereglementet:
"I norsk og nordisk sammenheng, kan familiemedlemmer bruke det samme våpenet i samme klasse. Det må opplyses om dette ved påmelding. I MLAIC sammenheng kan et våpen kun brukes en gang i en klasse."

Det som også er viktig er og sende meg påmeldigen innen 31 mai.
Påmelding her

Mvh Jørn

Personlig bilde

NM bane 2013

av krutnarr ⌂, Søgne, tirsdag 7. mai 2013, kl. 23:51 (2240 dager siden) @ jørn

Hei (igjen ;.-))
Det er en klasse som bør utfylles med litt mere info. I klasseindelingen på NSU's sider finnes den ikke : http://norsksvartkruttunion.no/cms/index.php?page=langvapen-2

Kan du/noen si litt mere om klassen "Jarmann"?
Hvilken avstand og vilken skytestilling? Hva med våpen og blink? +++

--

Personlig bilde

NM bane 2013

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, onsdag 8. mai 2013, kl. 05:46 (2240 dager siden) @ krutnarr

I Muskedunderen som kommer i postkassene i disse dager har jeg laget en oversikt de norske reglene. Jarmann skytes stående på 50 meter med patronrifle på vanlig halvmeterskive. Skytejakke og -sko er tillatt. Klassen deles i original og replika.

Problemet med Jarmann-klassen er at ingen har skrevet reglene ned, så det ovenstående baserer seg på den praksisen som har vært brukt under tidligere mesterskap.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Personlig bilde

NM bane 2013

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, onsdag 8. mai 2013, kl. 07:52 (2240 dager siden) @ Øyvind F.

Her er det som kommer i MD:

Mange er (med rette) forvirret når de skal skyte de særnorske skyteklassene, som blant annet inkluderer metallpatronvåpen og kammerladere. Hvilke regler gjelder og hva er tillatt? Denne artikkelen tar sikte på å skape en oversikt, men siden regelverket vårt er såpass uklart er ikke alt like lett å tolke. Der regelverket ikke er klart har jeg brukt reglene som praktiseres på stevner. Jeg regner derfor med at noen av punktene under kan skape debatt.

Perkusjonsmuskett
Dette er praktisk talt samme klasse som Miquelet, bortsett fra at den skytes med glattløpet muskett med perkusjonslås og at baksikte er akseptert. Avstanden er 50 meter og det skytes stående på muskettskive (fransk 200 meters militærskive). Skytes i både original og replika.

Kammerlader
18 lødig militær kammerlader
Her skytes det med originale 18 lødige militære norske kammerladningsgeværer. Siktene kan være replika, men de må ha samme siktebilde som de originale. Høyden på forsiktet er fritt. Siktering med korn som har samme profil som original siktet er godkjent. Klassen skytes liggende på 100 meter på muskettskive. Skytejakke er ikke tillatt.

4 linjers kammerlader
I denne klassen brukes umodifiserte militære eller sivile norske 4 linjers kammerladningsgeværer. Siktereglene, skive, avstand og stilling er identiske med 18 lødig-klassen.

Bakladet perkusjon
Klassen Bakladet perkusjon er åpen for kammerladere og andre bakladet perkusjonsvåpen som ikke er inkludert i 18 lødig militær kammerlader og 4 linjers kammerlader. Siktereglene, skive, avstand og stilling er identiske med 18 lødig-klassen. I denne klassen kan du altså skyte svenske kammerladere, Sharps perkusjonsrifler, monkeytailrifler eller lignende.

Patronrifle
Remington original
Denne klassen ble i sin tid opprettet for at gamle militære 12 mm Remington-geværer kunne brukes i konkurranse, men den er også åpen for andre svartkruttrifler som opprinnelig brukte metallpatroner ladet med svarkrutt, som for eksempel Springfield Trapdoor, Snider, Martini-Henry osv. Kaliber er fritt, men kun originalvåpen er tillatt. Siktene må være åpne. Det er ikke tillatt å bruke Buffington-sikter eller tilsvarende typer sikter dersom ikke siktehullet er forblendet. Rifler med dioptersikter må skytes i Remington Match-klassen. Remingtion original skytes liggende på 100 meter på halvmeterskive (ISSF 50 meter pistolskive).

Remington match
I denne klassen kan du skyte replika patronrifler for metallpatron, samt originale patronvåpen med tidsriktige dioptersikter. Bortsett fra at replikarifler og dioptersikter er tillat er reglene identiske med Remington original.

12,17
Klassen som kalles «12,17» er forbeholdt originale patronrifler i kaliber 12 mm Remington. Sivile rifler er tillatt så lenge kaliberet er 12 mm Remington (også kjent som 12x44, 12,7x44, 12,7x42 etc.) Klassen skytes stående på 50 meter mot halvmeterskive. Rem er tillatt så lenge den festes i rembøyler, men skytejakker, skytesko eller skytehansker er ikke tillatt. Kulene må være av tidsriktig modell.

Jarmann original og replika
Jarmann-klassene skytes både i original og replika. I likhet med 12,17 skytes den stående på 50 meter på halvmeterskive, men kaliberet er fritt. Det betyr at våpen som ikke går i 12,17 kan skytes i denne klassen (våpen i 12 mm Remington kan også skytes i Jarmann, det vil si at du kan bruke samme våpen i to konkurranser). Dioptersikter er tillatt i replikaklassen, men i originalklassen må siktene være åpne – altså likt som i Remington original og Remington Match. Skytejakker, skytesko og hansker er tillatt.

Patronrevolver
Smith & Wesson original og replika
Smith & Wesson er klassen for revolvere ladet med metallpatroner. Klassen skytes med beste hånd på 25 meter mot halvmeterskive. Kaliber er fritt, men revolverens patron må originalt være konstruert for svartkrutt og ha blykule. Skytteren må selv sørge for dokumentasjon. Tønnen skal lades med minst fem skudd i de to første seriene.Spiralfjærer er ikke tillatt. Siktene må være tidsriktige. Høyden på forsiktet er fritt, men profilen skal være i original stil. I replikaklassen er konverteringstønner til perkusjonsrevolvere tillatt. Men hva er en original og hva er en replika? Det er et godt spørsmål, og det finnes ingen klare retningenslinjer i regelverket.

Patronhagleklasser
Lovverket for patronhagleklassene er meg bekjent ikke endelig vedtatt enda, og det følgende baserer seg på det som har blitt praktisert fram til nå. Skytingen foregår på samme måte som munnladningsklassene Lorenzoni og Manton, dvs. 25 leirduer fra fem standplasser i løpet av 60 minutter. Trangboring er tillatt. Ett klikk er tillatt før skuddet regnes som bom. Patronene skal være av messing eller papp, plast er ikke tillatt. Klassene er:

Lefaucheux
Hagler med utvendig hane med modellår til og med 1901.

Pape
Hagler med utvendig hane med modellår fra og med 1902

Perkusjonsrevolver
Donald Malson original og replika
Dette er ingen norsk klasse, men den er såpass ny at den tas med her. Reglene er identisk med Mariette (replika perkusjonsrevolver på 25 meter) og Colt (original perkusjonsrevolver på 25 meter), men «Donald Malson» skytes på 50 meter. Det er også en sammenlagklasse som kalles «Remington revolver» som er sammensatt av resultatene i Mariette og Donald Malson (forutsatt av samme revolver brukes i Mariette/Colt og Donald Malson). Klassen er oppkalt etter MLAICs tidligere generalsekretær som døde i 2007.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Personlig bilde

NM bane 2013

av jæger justnæs @, Kristiansand, onsdag 8. mai 2013, kl. 08:23 (2240 dager siden) @ Øyvind F.

Flott oppsummering, Øyvind.
På tide å få spikra reglene på nett og papir :-)

Personlig bilde

NM bane 2013

av Tobben, onsdag 8. mai 2013, kl. 15:33 (2239 dager siden) @ Øyvind F.

Glimrende, for å toppe den redegjørelsen mangler det vel bare noen bilder av representative våpen for de enkelte klassene.

MEN når jeg ser i http://norsksvartkruttunion.no/cms/uploads/documents/NSU%20skytereglement%20versjon%20A... så finner jeg ikke noe om klassen Jarmann....?

...hvordan kan det ha seg???

Personlig bilde

NM bane 2013

av qualibra @, onsdag 8. mai 2013, kl. 16:29 (2239 dager siden) @ Øyvind F.

Takk for det sammendraget .
Var faktisk nødvendig oppfriskning for
fler det der .;-)

--
qualibra

NM bane 2013

av Cap'n Redneck, close to Hell., mandag 13. mai 2013, kl. 20:07 (2234 dager siden) @ qualibra

Jeg skrev forslaget til regelverk for patronhagleklassene.

Det var aldri min intensjon å utelukke "hammerless" hagler fra konkurransen, da disse gjorde sitt inntog fra ca. 1879.

Jeg håper det ovenstående sitatet om "...med utvendig hane..." baserer seg på lokal praksis på Østlandet, og ikke blir vedtatt som en del av det permanente reglementet.

--
"As long as there's lead in the air, there's still hope..."

Personlig bilde

NM bane 2013

av G.Larson, tirsdag 14. mai 2013, kl. 16:03 (2233 dager siden) @ Øyvind F.

Perkusjonsrevolver
Dette er ingen norsk klasse, men den er såpass ny at den tas med her. Reglene er identisk med Mariette (replika perkusjonsrevolver på 25 meter) og Colt (original perkusjonsrevolver på 25 meter),men «Donald Malson» skytes på 50 meter.

Hva slags skiver er mest vanlig i bruk i disse klassene(Mariette og Donald Malson)?

Personlig bilde

NM bane 2013

av jørn @, Grimstad, onsdag 15. mai 2013, kl. 00:09 (2233 dager siden) @ G.Larson

Perkusjonsrevolver
Dette er ingen norsk klasse, men den er såpass ny at den tas med her. Reglene er identisk med Mariette (replika perkusjonsrevolver på 25 meter) og Colt (original perkusjonsrevolver på 25 meter),men «Donald Malson» skytes på 50 meter.

Hva slags skiver er mest vanlig i bruk i disse klassene(Mariette og Donald Malson)?

Det er vanlige halvmeterskiver vi bruker i disse klassene.

Mvh Jørn

Personlig bilde

NM bane 2013

av bosnes @, Volda, onsdag 15. mai 2013, kl. 21:18 (2232 dager siden) @ jørn

Hotell bestilt!

Personlig bilde

NM bane 2013

av G.Larson, torsdag 16. mai 2013, kl. 11:26 (2231 dager siden) @ jørn

Det er vanlige halvmeterskiver vi bruker i disse klassene.

Mvh Jørn

Denne? http://landro.no/landro/produkter/skivemateriell/innend_rs_konkurranse_skiver/content/p...

Personlig bilde

NM bane 2013

av jæger justnæs @, Kristiansand, torsdag 16. mai 2013, kl. 11:57 (2231 dager siden) @ G.Larson

Jepp, det stemmer G.Larson.
Alt av håndvåpen (25m og 50m) skytes på halvmetersskiver.
Likeså alt av langvåpen med disse unntakene som skytes på 80cm muskettskive/Fransk 200m skive:
På 50m: Luntelås (Hizadai og Tanegashima), flintlåsmuskett (Miquelet) og perkusjonsmuskett.
På 100m: 18-lødig militær kammerlader, 4''' kammerlader og bakladet perkusjon(sivile kammerladere, monkey-tail, Sharps perkusjon med flere).
Med et lite forbehold, dette er skrevet raskt etter hukommelsen.

Personlig bilde

NM bane 2013

av jørn @, Grimstad, søndag 26. mai 2013, kl. 20:04 (2221 dager siden) @ jæger justnæs

Hei dere.
Påmeldingene til nm er begynt og komme inn. 22 personer har meldt seg på til nå, fordelt på 91 starter.
Til dere som skal skyte og spesielt mange klasser, HUSK påmelingsfristen 31 mai.

Mvh Jørn Olav

Personlig bilde

NM bane 2013

av jæger justnæs @, Kristiansand, fredag 31. mai 2013, kl. 17:19 (2216 dager siden) @ jørn

Er det andre som kunne tenke seg å få lufta sin 4''' kammerlader?
Og perkmusketten, henger den bare og samler spindelsvev og støv?
Har inntrykk av at småklasser som dette ofte ender med null deltakere for
alle tenker: "Det er bare jeg som gidder likevel."
Tenkte herved å slå et slag for de aller snåleste av oss ;-)

Personlig bilde

NM bane 2013

av qualibra @, mandag 3. juni 2013, kl. 15:01 (2213 dager siden) @ jæger justnæs

Hei jæger .

Hadde jeg hatt noe snodig å komme med, så hadde jeg nok gjort det .
Nå har jeg snart solgt alt jeg hadde, og må begynne og kjøpe nye gamle
børser .
Jeg har tenkt å satse på norske og nordiske børser og pistoler framover,
i det jeg anser meg som foreløpig ferdig med Westernepoken i så henseende .

Det bør settes pris på at noen er villige til å bruke noe utenom
det vanlige, og dermed tilføre hobbyen litt "krydder" .;-)

--
qualibra

Personlig bilde

NM bane 2013

av jæger justnæs @, Kristiansand, mandag 3. juni 2013, kl. 15:12 (2213 dager siden) @ qualibra

Hehe, nå tilfører nok skytterne i seg selv så mye fargerikt krydder at det skulle være artig nok, så hva en konkurrerer med er nesten ikke av betydning. Og ja; jeg vet at når man peker på andre så peker tre fingre mot en selv :-D

Det er ellers normalt at det vil svinge litt med hva som er populært eller når tilfeldigheter avgjør hvem som melder seg på og hva de vil skyte med. Forsto det på Jørn som at det ikke er påmeldt så mange som antatt i 18-lødig eller Mariette. Og ganske få i Donald Malson, det skyldes nok til dels glippen med at den ikke var kommet med i påmeldingslista som ligger på NSUs sider. Her må gjerne folk henvende seg til arrangør hvis de vil skyte denne klassen :-)

Personlig bilde

NM bane 2013

av jørn @, Grimstad, mandag 3. juni 2013, kl. 21:04 (2213 dager siden) @ jæger justnæs

Her er påmeldingene til NM til nå.
[image]

Var dette greit nok JJ ;-)

Mvh Jørn

Personlig bilde

NM bane 2013

av jæger justnæs @, Kristiansand, tirsdag 4. juni 2013, kl. 08:38 (2213 dager siden) @ jørn

Ser sabla bra ut, jørn!
Jeg synes ikke det var så få i Mariette allikevel?
Foreløpig ligger dere an til å få høyest deltakelse i Smith & Wesson samt Miquelet sammenliknet med de siste ti årene. Og enda kommer det nok ramlende inn påmeldinger, regner jeg med. Da vi skulle planlegge NM 2009 begynte jeg på en denne lista, basert på resultatlistene i Muskedunderen. Har rabla inn de siste årene også, av og til moro med litt statistikk:
[image]

Personlig bilde

NM bane 2013

av jæger justnæs @, Kristiansand, søndag 16. juni 2013, kl. 13:42 (2200 dager siden) @ jørn

Kjapp oppdatering etter en prat med jørn:
Innen mandag kveld kommer det lenke til startlistene.

Her er en fordeling av klasser og antall deltakere:
[image]

Personlig bilde

NM bane 2013

av jørn @, Grimstad, søndag 16. juni 2013, kl. 21:01 (2200 dager siden) @ jæger justnæs

Hei dere.
Først må jeg få takke JJ for hjelp med oppdatering av starter og svar på spørsmål.
Nå er startlistene lagt ut på denne linken: http://www.valleyduck.net/
Hvis man bruker Opera eller Firefox som nettleser vil man mest sannsynlig få opp en feil på siden når man returnerer til Hjem-siden. Men det går helt fint å få opp startlistene. Anbefaler alikevel å bruke Chrome evt. Internet Explorer, der sidene fungerer som de skal uten (til nå) problemer.

Mvh Jørn Olav

NM Bane 2013 Veibeskrivelse

av Ronnyo, onsdag 5. juni 2013, kl. 20:24 (2211 dager siden) @ jørn
redigert av Ronnyo, onsdag 5. juni 2013, kl. 20:39

Her er Veibeskrivelsen til NM Bane 2013

Rifle Banen er på Imenes, Link til kartet finner dere her:
http://kart.gulesider.no/m/n5BqH

Du tar av fra E18 ved Statoil i Grimstad (Avkjørslen ved Grimstad har nr81), Det vil stå skilt langs veien.

Håndvåpen Banen befinner seg i Fjæreheia, Link til kartet finner dere her:
http://kart.gulesider.no/m/n5BQE

Du tar av fra E18 ved Vik (Avkjørslen på Vik har nr78), Det vil stå skilt langs veien.

Vist noen har noen spørsmål så er det bare og spørre :)

Personlig bilde

av Per Ljøgodt @, søndag 9. juni 2013, kl. 20:17 (2207 dager siden) @ Ronnyo

Har du GPS data på banene.

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, søndag 9. juni 2013, kl. 20:55 (2207 dager siden) @ Per Ljøgodt

Imenes; camp, generalforsamling, våpenkontroll og langvåpenbane:
WGS 84: N 58° 21.606', E 8° 30.936'
WGS 84 - desimal: 58.36010, 8.51561
EUREF89: 6468905, 471656

Fjæreheia; håndvåpen:
WGS 84: N 58° 23.027', E 8° 35.972'
WGS 84 - desimal: 58.38378, 8.59953
EUREF89: 6471508, 476582

Som ikke-lokalkjent har jeg alltid brukt avkjørsel nr. 80 mot Herefoss når jeg skal til begge baner. En avkjørsel, lett å huske. ;-)

Personlig bilde

av perk71 @, Trondheim, mandag 10. juni 2013, kl. 17:38 (2206 dager siden) @ jæger justnæs

Hei
Hvordan er det med camping muligheter ved banen, god plass ?

--
Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
men fik hans pande ei i sønder,
nei, der skal Kugle til en Thrønder.

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, mandag 10. juni 2013, kl. 18:00 (2206 dager siden) @ perk71

Jeg vet ikke hvordan arrangør har planlagt campingen men et kjapt utsnitt med arealberegning fra Gule Sider viser at her er nok av plass. Plassen til høyre for 100m er sikret med voll. La kanskje den ene linja der litt for nærme standplass 100m...
Tror det er mulighet for å bebo 300m standplass om det skulle knipe.
Har bare vært der to ganger selv, besitter dessverre ingen bilder av parkerings-/campingplassen.
[image]

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, tirsdag 11. juni 2013, kl. 20:56 (2205 dager siden) @ jæger justnæs

Her er en oversikt over starter siden 1998 basert på resultatlistene i Muskedunderen.
Jeg har lagt inn de siste tallene fra jørn angående påmeldte til årets NM med rødt og har nå skilt O og R. Noen klasser blir sammenslått men det ser bra fordelt ut så langt. 263 starter fordelt på 64 deltakere.
[image]

Personlig bilde

Oppdatert skytereglement for NSU

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, fredag 14. juni 2013, kl. 13:26 (2202 dager siden) @ jæger justnæs

Oppdatert versjon av NSU-reglementet er nå tilgjengelig på norsksvartkruttunion.no. I tillegg til oppdateringer fra NSUs generalforsamlinger i 2011 og 2012, samt de viktigste oppdateringene fra MLAIC, har reglementet gått gjennom en språkvask.

Last ned dokumentet her Skytereglement for Norsk svartkruttunion versjon A1.1

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Personlig bilde

Oppdatert skytereglement for NSU

av qualibra @, fredag 14. juni 2013, kl. 15:22 (2202 dager siden) @ Øyvind F.

Tusen takk, Øyvind .

Reglementet er herved printet ut,
og venter på hullmaskin og perm .:ok:

--
qualibra

NM bane 2013

av Ronnyo, søndag 23. juni 2013, kl. 15:55 (2193 dager siden) @ jørn

Har oppdatert Veibeskrivelsen til NM Bane 2013 så det forhåpentligvis blir lettere for dere å finne fram.

Riflebanen er på Imenes, link til kartet finner dere her:
http://kart.gulesider.no/m/nhPex

Håndvåpenbanen befinner seg i Fjæreheia, link til kartet finner dere her:
http://kart.gulesider.no/m/nhPBd

Avkjørsel til begge banene fra E18 har Nummer 80.

Hvis noen har noen spørsmål så er det bare å spørre :-)

Edit: Flyttet innlegget fra egen tråd på forumet til NM-tråden. Admin

Personlig bilde

NM bane 2013

av Tobben, mandag 24. juni 2013, kl. 06:54 (2193 dager siden) @ jørn

...høres fint ut med kaker og kaffe... bare få dager igjen - vi gleder oss:-D

men ligger det an til salg av krutt og tennhetter???

Personlig bilde

NM bane 2013

av jørn @, Grimstad, mandag 24. juni 2013, kl. 12:24 (2192 dager siden) @ Tobben

Salg av krutt??? da tror jeg du må sette deg inn i gjeldene regler for salg av krutt.

Men Jakt & Friluft kommer på lørdagen og da blir det salg av litt våpen + litt utstyr.

Mvh Jørn Olav

Personlig bilde

NM bane 2013

av Tobben, tirsdag 25. juni 2013, kl. 08:41 (2192 dager siden) @ jørn

...salg av krutt...

...det blir med kaker og kaffe da.... og medbrakt :-D

(men når så pass mange svartkrutt "junkier" er sammlet på ett sted kunne det jo hende at en eller annen "langer" hadde fått nyss om det.... :-)
...og regler... joda vi har det lenger vest-på også ;-))

Personlig bilde

NM bane 2013

av GNU @, Sarpsborg, mandag 24. juni 2013, kl. 12:51 (2192 dager siden) @ jørn

Er det våpenkontroll på pistolbanen, slik at man kan møte opp der?

Personlig bilde

NM bane 2013

av jørn @, Grimstad, mandag 24. juni 2013, kl. 14:55 (2192 dager siden) @ GNU

Der vil være en person som kan ta våpenkontroll på pistolbanen. Der vil bli kontroll av våpen fra torsdagen, da går vi rundt og tar kontroll etter hvert som folk kommer til riflebanen.

Mvh Jørn Olav

Personlig bilde

NM bane 2013

av Justme @, Hølen, Vestby, fredag 28. juni 2013, kl. 13:27 (2188 dager siden) @ jørn

Ønsker dere alle et riktig godt NM med masse rekorder,fine børser og ikke minst kameratskapet og tvilsomme historier til langt utpå morrakvisten.
Om jeg er misunnelig for ikke være med???
Ja noe inn i granskævvvvven jævlig.
Som jeg sa til Kjell Bergersen " jeg får vel vinne på treninga etter NM" He he he
Som sagt skyt vel og styrk båndene i svartkrutt miljøet i Norge.
Til neste NM
Hils alle
Geir Gudmundsen
Eidsberg Flint & Perkusjon:waving:

Personlig bilde

NM bane 2013

av jæger justnæs @, Kristiansand, fredag 28. juni 2013, kl. 17:42 (2188 dager siden) @ Justme

Lykke til, gutter og jenter!
Håper det blir mange fine opplevelser på og utenfor banen :-)

Svensk Mesterskap går i Umeå denne helgen, de som vil følge med på våre svenske kollegaer kan klikke på denne lenken.

Personlig bilde

NM bane 2013

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, lørdag 29. juni 2013, kl. 09:29 (2187 dager siden) @ jæger justnæs

Kudos til arrangøren for liveoppdatering på nett. Gøy å følge med fra snøværet på Hardangervidden :)

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Personlig bilde

NM bane 2013

av jæger justnæs @, Kristiansand, lørdag 29. juni 2013, kl. 09:34 (2187 dager siden) @ Øyvind F.

Absolutt verdt å skryte av, ja :-)
Som lenestolskytter er det moro å kunne følge med på internettet.
97p i Kuchenreuter R av Rune Stensrud -den setter jeg et utropstegn bak!

Personlig bilde

NM bane 2013

av MrOneTwo @, lørdag 29. juni 2013, kl. 20:14 (2187 dager siden) @ jæger justnæs

Hvor finner jeg siden med resultater??

--
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

Personlig bilde

NM bane 2013

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, lørdag 29. juni 2013, kl. 21:24 (2187 dager siden) @ MrOneTwo

Personlig bilde

NM bane 2013

av MrOneTwo @, søndag 30. juni 2013, kl. 07:46 (2187 dager siden) @ Øyvind F.

Takk for linken Øyvind...

--
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

NM bane 2013

av hoppagåresleivskudd, søndag 30. juni 2013, kl. 18:45 (2186 dager siden) @ jørn

Vil bare skryte av Arrangøren av årets NM Bane :-)
Det blide Sørland er ikke en myte , uansett hvor man kikket så var der en blid sørlending som "raste" rundt med skiver etc. ;-) Det var god bevertning å hjelpsomme folk med en lun humor (Savnet Justnesen da)

Tusen takk for denne gang
Mvh. Pål

Personlig bilde

NM bane 2013

av qualibra @, mandag 1. juli 2013, kl. 01:25 (2186 dager siden) @ hoppagåresleivskudd

Jeg vil slutte meg til håppagåresleivskudd, og tilføye at "Justnesen" faktisk dukket
opp etter hvert .:ok:

Dette var et stevne som oppfyllte alt av hva vi har
som forventninger til NM, og mye mer enn det .

Alt gikk helt strøkent og profft for seg, og som allerede sagt,
så er dere sørlendinger en herlig gjeng å omgåes .

Det sørlandske humøret og deres tilsynelatende utømmelige energiresurser fikk utfolde seg, og en kaldfisk av undertegnedes kaliber, grep seg i å vandre omkring
med et mer eller mindre permanent og fornøyd glis over tanngard'n - utløst av den
behagelige stemningen .

Etter nå å ha skamrost dere for både vesen, framferd og utførelse på
dette mesterskapet, så takker jeg for ei alletiders helg,
som vil legges på minnekortet mellom øra og bli der som en varm liten
trøst til å ta fram - hvis og når livet ellers kanskje ikke smiler like bredt
som man kan ønske seg .

TUSEN TAKK for denne gang .

Hilsen Eldar

--
qualibra

Personlig bilde

NM bane 2013

av krutnarr ⌂, Søgne, mandag 1. juli 2013, kl. 09:26 (2185 dager siden) @ qualibra

Ja dette ble et fantastisk NM nok ei gang.
Takker alle som var der. Det være seg både skyttere og "spottere". Takk til Gromstad for usedvanlig vell gjennomført. Synd at døgnet bare har 24 timer ;-)
Det ble satt nye Norske rekorder og svært mange personlige rekorder (sef.ikke av meg):flower: . Da kan man ikke be om mere.
Treffes til dysst neste år dere :skudd: :hungry: :clap:

--

Personlig bilde

NM bane 2013

av jæger justnæs @, Kristiansand, mandag 1. juli 2013, kl. 09:58 (2185 dager siden) @ krutnarr

Var glad for at jeg kom meg bort en tur på tampen.
Sabla god stemning og alt gikk på skinner. Litt sliten stab men det er sånn det skal være etter en stri tørn. Flott å se live resultater på storskjerm, hyggelige folk og få skutt inn ny-børsa. Nå er jeg helt skutt, so to speak.
Du satte jo ny pers, krutnarr? 55 poeng foran nestemann i Vetterli O er jo knall!
Mange som også fikk skutt sitt første NM, det er bra for rekrutteringen. Og at det var en del unge skyttere på banen er svært gledelig!
Fikk hilst på mange gode skyttervenner, dere som hadde reist -vi får ta det igjen senere :-)

Slutter meg til de andre her: Stor takk til arrangørene, job well done!

Fikk bare knipsa et par bilder med mobilen, nest siste lag på søndagen:

[image]
Dagfinn nærmest kamera, er det Minie O han skyter? De to andre skyter 18-lødig.

[image]
Smell og røyk i bøttevis :-)

Personlig bilde

NM bane 2013

av runastav, tirsdag 2. juli 2013, kl. 21:15 (2184 dager siden) @ jæger justnæs

Hei Svartkruttfolket!
Ja sørrlenningane kan dette, topp stevne dette og for noen flotte baneannlegg!!!!
Her er noen bilder.
[image]

[image]
Kjell i djup konsentrasjon;-)

[image]

[image]

[image]
Mr trønder himself!
[image]
Tore,Dina,Runar og Alf Jostein fra HPK
[image]
Bore butter må behandles med anndekt:-)
[image]
Dina alltid blid! HPK

[image]
Norleif og Runar
[image]
Viggo og Runar
[image]

Personlig bilde

NM bane 2013

av jæger justnæs @, Kristiansand, onsdag 3. juli 2013, kl. 14:17 (2183 dager siden) @ runastav

Flotte bilder av kjekke folk der, runastav :-)
Deler disse som Elsa Solheim tok under besøk på søndagen:

[image]
Mye godt humør og en god del "fagprat" i løpet av helga

[image]
Frode, en glad kammerladerskytter

[image]
Karer med glimt i øyet

[image]
Undertegnede mottar en uventet medalje, det var en av de bedre innskytingene jeg har hatt under et NM. Madaljeutdeler er jørn. Oddvar omtrent umulig å få has på, men vi får prøve...

NM bane 2013

av arilar, fredag 5. juli 2013, kl. 14:33 (2181 dager siden) @ jæger justnæs

Tack för fina bilder! Hoppas få möta några av er i Österrike i augusti eller kanske redan i bussen på väg dit;-)

RSS på tråd