Hjelp med å identifisere merking på pipe. (Identifisering)

av sigbbred @, Nordmøre, mandag 16. april 2018, kl. 18:46 (163 dager siden)

Kom inn en børse her om dagen. 19.5mm pipe på 100cm. Omgjort til perkusjon.
Pen mørkbeiset stokk.
Har kikket i Støckel uten hell.
Kjenner noen disse merkene? [image]
[image]
[image]
[image]
Bilde 2 og 3 ble opp-ned :-|

Hjelp med å identifisere merking på pipe.

av JanS, mandag 16. april 2018, kl. 22:50 (163 dager siden) @ sigbbred

Vi ser bare en liten del av pipas venste bakdel og disse "hannkjønnsmerkene" har jeg ikke sett før på noen DN-pipe. De andre viste pipemerkene kjenner jeg heller ikke til. Men kolbens bakre utskjæring er kjent på norske 17/1800-talls jaktmusketter med hel og halvstokk.

av sigbbred @, Nordmøre, mandag 16. april 2018, kl. 23:26 (163 dager siden) @ JanS

Her er flere bilder av tennkloss og svanseskrue.[image]
[image]

av sigbbred @, Nordmøre, tirsdag 17. april 2018, kl. 09:58 (162 dager siden) @ sigbbred

[image]
[image][image]
På låsen
[image]

Personlig bilde

av Roy-Terje Kjoberg @, Sogn og Fjordane, tirsdag 17. april 2018, kl. 15:04 (162 dager siden) @ sigbbred

De kan være at dette stammer fra en børse laget i de engelske koloniene. Det minner endel om Nepal India produksjon. Men igjen - kan jo være helt på bærtur:lookaround:

av sigbbred @, Nordmøre, onsdag 25. april 2018, kl. 21:19 (154 dager siden) @ Roy-Terje Kjoberg

Tror ikke det er kolonibørse.
Ingen som kan hjelpe med å løse mysteriet?

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, onsdag 25. april 2018, kl. 21:34 (154 dager siden) @ sigbbred

Hei.
Enig med tidligere uttalelser om at dette er fra de engelske koloniene. «R»-stempel på løp og låseblikk (der med krone over) tyder på det. Det ser ut som et forsøk på et regentmerke.
Kan du ikke skru sammen bøssa og vise den fra alle kanter? Det er så mye lettere å se hva det er når mann ser helheten. Er så himmla dårlig på billedlotto ;-)

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

av sigbbred @, Nordmøre, onsdag 25. april 2018, kl. 22:11 (154 dager siden) @ krutnarr

Skal samle sammen delene og få til noen bilder av herligheten :ok:

av sigbbred @, Nordmøre, lørdag 5. mai 2018, kl. 11:57 (144 dager siden) @ sigbbred

Fikk tatt noen bilder av hele i dag sammen med en 1807...

[image]

[image]

[image]

av sigbbred @, Nordmøre, lørdag 5. mai 2018, kl. 11:59 (144 dager siden) @ sigbbred

[image]
[image]

Tennklossen er litt vridd så hanen vil nok ikke treffe pistongen.

RSS på tråd