Personlig bilde

Kammerlader Modell 1860/73 Landmark med tennstiftsproblemer (Kammerlader)

av krutnarr ⌂, Søgne, søndag 8. juli 2018, kl. 13:04 (9 dager siden)
redigert av krutnarr, søndag 8. juli 2018, kl. 13:26

Hei.
Kjøpte meg en fin liten kammerlader Modell 1860/73 Landmark på auksjon her om dagen. Den er tålig ok, men manglet fremste bånd og litt smårusk i kammeret. Jeg hadde liggende et bånd fra en lundsmodell som passet så det får duge. Når det gjelder tennstiften så er jeg i villrede. Hvordan ser den ut? Hva mangler på bildet?

[image]

Det er sikkert vanskelig å finne delekammer. Kan noen av dere muligens ta et bilde og/eller mål av disse delene? Det bør jo være mulig å file ut nye ;-)

Bøssa i sin helhet enn så lenge:

[image]

#Øyvind: Æ prøvde å registrere den på lista di, men du hadde den visst allerede.;-)

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

Kammerlader Modell 1860/73 Landmark med tennstiftsproblemer

av jæger justnæs @, Kristiansand, søndag 8. juli 2018, kl. 15:46 (9 dager siden) @ krutnarr

Nå spør jeg kanskje litt dumt men dreier det seg en orignal randtent eller ombygget til sentertent?

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, søndag 8. juli 2018, kl. 17:14 (9 dager siden) @ jæger justnæs

Hei.
Ikke dumt spørsmål i det heletatt. Skulle jo beskrevet bedre. :asswipe: Den er randtent.

--

Personlig bilde

av Roy-Terje Kjoberg @, Sogn og Fjordane, søndag 8. juli 2018, kl. 18:52 (9 dager siden) @ krutnarr

Da har jeg hentet den randtente Landmarken og tatt ut tennmekanismen. Målene er så nøyaktige som jeg fikk de.

[image]
[image]

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, søndag 8. juli 2018, kl. 19:06 (9 dager siden) @ Roy-Terje Kjoberg

Da har jeg hentet den randtente Landmarken og tatt ut tennmekanismen. Målene er så nøyaktige som jeg fikk de.

Fantastisk bra. Tusen takk. Ser at det blir litt å jobbe med. Bør gå greit.

--

Personlig bilde

av runastav, søndag 8. juli 2018, kl. 21:30 (9 dager siden) @ krutnarr

Husk krutnarr, du må ta bilder av framstillingen av tennstiften og legge ut her;-)
Helsing Runar

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, tirsdag 17. juli 2018, kl. 00:49 (22 timer, 38 minutter siden) @ runastav

Bilder er viktig ;-)

Her er foreløbig resultat.
[image]

[image]

[image]

[image]

Fikk låne et komplett sett av Geir. Med tegninger mål og deler i hånden så er det grei filing.

Nå er spørsmålet hvordan selve tuppen av stiften skal se ut? Har sett både rund og avlang tupp.

--

RSS på tråd