Personlig bilde

Jon Steinsnes (Litt på siden)

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, onsdag 18. juli 2018, kl. 21:00 (145 dager siden)

I dag kom den triste meldingen om at Jon Steinsnes fra Haugesund har gått bort. Her på forumet kjente mange ham bak kallenavnet «Jon». Som mange har lagt merke til ble Jon borte fra forumet tidlig i vår. Det var kreften som tok overhånd.

Jon hadde enorme kunnskaper, spesielt om gammel ammunisjon, men også bajonetter og eldre norske våpen. Han delte villig av det han hadde i nesten 500 innlegg her på forumet. Dessverre er dette bare en brøkdel av kunnskapen han besatt, men mange vil også i fremtiden ha nytte av det han har etterlatt seg.

Mindre kjent for svartkrutt.nets lesere er det at han var en av landets største samlere av gamle sluker. Han skrev også boken Historien om hjorten i Sunnhordland og Nord-Rogaland sammen med Brynjar Stautland. Det var da han arbeidet med denne boken at jeg først kom i kontakt med Jon, og siden den tid har det blitt mange lærerike samtaler og e-poster. Nå er han ikke mer, og han vil bli sterkt savnet.

Hvil i fred, Jon.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Jon Steinsnes

av Tinytim @, onsdag 18. juli 2018, kl. 21:46 (145 dager siden) @ Øyvind F.

Det var veldig trist å høre. Jon var en bekjent av min far og etter han døde så kom jeg i kontakt med Jon og har hatt gleden av å dra nytte av hans kunnskaper på flere områder, men spesielt innen gamle patroner og forskjellige kaliber. Han har også vært innom noen ganger og 'ryddet' opp i patron kassa mi.

Hvil i fred Jon.

Personlig bilde

Jon Steinsnes

av runastav, onsdag 18. juli 2018, kl. 22:00 (145 dager siden) @ Tinytim

Jon var som et levende oppslagsverk med en utrolig hukommelse. Husker en gang jeg spurte om Kal 12,17 ja han holdt et foredrag på ca 1 time om emnet, jeg hadde ikke nubbekjangs og følge med. Dette var typisk han.
Kvil i fred Jon

Personlig bilde

Jon Steinsnes

av Roy-Terje Kjoberg @, Sogn og Fjordane, onsdag 18. juli 2018, kl. 22:28 (145 dager siden) @ runastav

Hadde mange gode - og lange - samtaler med Jon der han både lyttet og villig delte av sin store kunnskap. Fred over minnet.

Personlig bilde

Jon Steinsnes

av krutnarr ⌂, Søgne, onsdag 18. juli 2018, kl. 23:47 (145 dager siden) @ Roy-Terje Kjoberg

Jon har gitt mye god viten videre. Han blir savnet. Guds fred.

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

Jon Steinsnes

av jæger justnæs @, Kristiansand, torsdag 19. juli 2018, kl. 10:33 (145 dager siden) @ krutnarr

Dette var fryktelig trist, han vil bli savnet.

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

Jon Steinsnes

av reldor @, Moss, torsdag 19. juli 2018, kl. 10:56 (145 dager siden) @ jæger justnæs

Ja han var en trivelig kar med mye kunnskap.
Hvil i fred.

R

--
Religion er menneskets seier over fornuften.

Jon Steinsnes

av Huntdoc, fredag 20. juli 2018, kl. 00:36 (144 dager siden) @ reldor

Dette var trist.Han hjalp meg med flere problemer.Noen var nok ganske banale,men svarene var saklige og opplysende og på ingen måte ovenfra og ned.Han må ha været svært kunnskapsrik og kommer til å bli savnet.Fred over hans minne.Huntdoc

Jon Steinsnes

av postverge, fredag 20. juli 2018, kl. 15:12 (144 dager siden) @ Huntdoc

Dette var fryktelig trist og høre. Det var alltid hyggelig med gode og konstruktive samtaler
med Jon. En svært kunnskapsrik og og hyggelig mann er gått bort.

Fred over hans minne.

BBS

Jon Steinsnes

av Svartkrudt @, Haugesund, tirsdag 31. juli 2018, kl. 10:41 (133 dager siden) @ Øyvind F.

Takk for flotte ord om min far han vil bli dypt savnet både som far å en jeg delte interesser med

Personlig bilde

Jon Steinsnes

av aho @, tirsdag 31. juli 2018, kl. 11:36 (133 dager siden) @ Svartkrudt

Trist å høre, er jo selv ifra Karmøy, så Jon var en du ikke kunne unngå å treffe på om du var interessert i jakt våpen/ammunisjon.
Vanvittig kunnskapsrik, ikke få ganger du stod igjen i forundring over hva den mannen satt inne av m info.
Etter som jeg (husker) leste i gamle våpenjournalen
ble han kalt maskinpisolen fra Haugesund når han drev med stridskyting.
Rip!

Jon Steinsnes

av 1969, lørdag 20. oktober 2018, kl. 06:44 (52 dager siden) @ aho

Var så heldig å få møte Jon med ulike anledninger Innen våpen og jakt. Jon var en meget flott og kunnskapsrik man og delte av sin kunnskap
På ulike felt innen jakt og fiske og våpenrelatert. Ett flott menneske er gått bort og vil bli savnet!
Hvil i fred Jon.

Jon Steinsnes

av ola r, søndag 5. august 2018, kl. 13:43 (128 dager siden) @ Svartkrudt

Kondolerer. Jon var en flott mann og dyktig jeger. Vi satt ofte på post sammen i Sveio. Var så heldig å ha valdet som grenset opp mot ett som Jon hadde og hvis han hørte at jeg skjøt var han alltid behjelpelig med dyret. Forstod at noe var galt sist jeg traff han,men det var alltid jakt og om jeg fortsatt var like glad i kal.356 Winchester (bøyla) som han kalte den. Han var litt skeptisk til den i starten,men skiftet fort mening når han såg hvor effektiv den var. Kunne fortalt mange historier om triks Jon lærte meg både med våpen og slakting,men det hadde nok blitt en liten bok.
Lyser fred over Jons minne og håper du har det bra på de evige jaktmarker.
En usedvanlig kunnskapsrik mann har vandret videre og jeg håper og tror han delte sin kunnskap med deg som stod hans hjerte så nær.

RSS på tråd