Personlig bilde

Kammerlader reprasjon på You tube. (Kammerlader)

av ben74 @, tirsdag 21. august 2018, kl. 17:45 (480 dager siden)

Mark fra CåR Arsenal reparerer Erik fra Iraqveteran8888 sin kammerlader.

Anvil 041: Mark climbs the Kammerlader

https://www.youtube.com/watch?v=eOFRWyo-yPM

Personlig bilde

Kammerlader reprasjon på You tube.

av G.Larson, fredag 24. august 2018, kl. 22:17 (476 dager siden) @ ben74

Kan ikke si fremgangsmåten imponerer. Og alt for amerikansk.

--
Ståle B.

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, fredag 24. august 2018, kl. 23:40 (476 dager siden) @ G.Larson

Kan ikke si fremgangsmåten imponerer. Og alt for amerikansk.

Enig med G.Larson. Her er det alt for omfattende og «amerikansk» reperasjon. Skulle en bøssemaker i Norge gjort det samme med 8-900kr i timen så hadde denne kammerladeren kostet 30000kr før finish;-)
Det positive med videoen er vell at det skapes litt blesst rundt et Norskt stolt øyeblikk i historien «Norsk arme» Vi er jo veldig stolte av kammerladeren vår :-D

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

av Fagerstad @, Vestlandet, lørdag 25. august 2018, kl. 10:34 (476 dager siden) @ krutnarr

Kva er eigentleg ein "amerikansk" reparasjon? Ukjent begrep for min del...

Personlig bilde

av runastav, lørdag 25. august 2018, kl. 10:47 (476 dager siden) @ Fagerstad

Ja akkurat, hva er en Amerikansk reperasjon??? Nei gutar hadde det ikke vært for bla Amerikanerane så var i allefall eg omtrent kunnskapsløs ang våpen reperasjoner/bygging av våpen. Norge er jo et u land ang våpen utviklinging, allt omtrent kommer fra Europa eller Amerika. Vis meg den boka på norsk som omtaler emnet så skal jeg pronto handle den.Det eneste jeg kan komme på av Norsk om emnet er i gamle VÅPEN/VÅPENJORNALEN der den bla eminente Hobbysmeden(Høydahl) hadde flotte artikkler.Så alle mine bøker om emnet er på engelsk eller tysk.
Helsing Runar

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, søndag 26. august 2018, kl. 01:58 (475 dager siden) @ runastav

Ja akkurat, hva er en Amerikansk reperasjon???

Ikke hopp i stolen over utsagnet gutter ;-)

Amerikansk reperasjon er i mine øyne en veldig god reperasjon, men muligens litt vell for god lissom. I videoen blir det brukt skruer både på kryss og tvers. En solid rep, men egentlit litt « over the top»? Et godt lim i skjøtene og ei real overflatepuss hadde gitt samme gode resultat på ei rifle som nå er utfaset fra forsvaret :-D
Enig med runastav at yanky’n har gitt masse herlig viten på rep av longguns, men de overdriver en smule på det åpenbaremoderne....

--

Kammerlader

av Huntdoc, mandag 27. august 2018, kl. 14:06 (474 dager siden) @ krutnarr

hei krutnarr.svaret er nok feilplassert,men:Kammerladerpatronen du får i posten er SKARP huntdoc

Personlig bilde

av aho @, torsdag 6. september 2018, kl. 13:17 (464 dager siden) @ runastav

:-) Se her Runar, flink gutt.
http://www.tsbfengineering.com/jorgen/
Ikke akkurat svartkrutt, men ser lovende ut med så flinke karer bak verktøyet.

Personlig bilde

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, torsdag 6. september 2018, kl. 20:46 (464 dager siden) @ aho

Her er del 2 som tar for seg metallarbeidet, og helt til slutt skyting med 140 (!) grains ladning.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, fredag 7. september 2018, kl. 10:30 (463 dager siden) @ Øyvind F.

Wow.
:ikkeverdig:
Dette var nydelig.

--

Personlig bilde

av Mr. Pitt @, Minnesund, fredag 7. september 2018, kl. 17:44 (463 dager siden) @ krutnarr

Dette var bedre og lærerikt, 140grs, det er vel fordi han lagde nytt kammer, ikke plass til så mye i den jeg hadde.
Eieren er han som kaller se iraqveteran8888 på youtube og som prøvde å sprenge en 1891 mosin nagant og ikke greide det, men bolten satt godt fast.

--
Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

Personlig bilde

av ben74 @, mandag 29. oktober 2018, kl. 18:52 (411 dager siden) @ ben74

Ny video på youtube: Hunting with the 1857 Kammerlader.

https://www.youtube.com/watch?v=DzHTD91uhZ8

RSS på tråd