Personlig bilde

Konkurranse for desember 2018 (Stevner)

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, lørdag 1. desember 2018, kl. 06:21 (14 dager siden)

Rudolf har dessverre fått skrantesjuke og må elimineres i løpet av desember:

[image]

Reglene denne måneden er som følger:

Revolver og pistol
6 skudd på 15 meter. To hender eller støtte/anlegg er tillatt.

Langvåpen
6 skudd på 35 meter med fri skytestilling. Støtte/anlegg er tillatt.

Poengberegning
Feltregler ved dømming av treff. Treff i det svarte uansett sted på figuren gir 5 poeng dersom ikke høyere verdi er angitt.

Last ned skiven her.

Husk å registrere resultatet via denne lenken: https://svartkrutt.net/liga/reg.php

Les også regler om dømming av treff etc.

Stillingen blir fortløpende oppdatert på: https://svartkrutt.net/liga/

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Merkelapper:
liga 2018

Personlig bilde

Konkurranse for desember 2018

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, mandag 3. desember 2018, kl. 15:04 (11 dager siden) @ Øyvind F.

Ettersom jeg blir bortreist meste av desember måned, måtte jeg få tatt konk'en tidlig, og i dag passet det bra. Været var mildt og fint, pluss 7 - 8 grader, og lettskyet og opphold. Om det var noe å klage på, så måtte det bli at vi var litt seint ute, schofield 45 og jeg, så lyset begynte å bli litt dårlig. Men det holdt akkurat.
Uberti 1860 Army, kule og ladning som alltid før. Skutt i h.h.t. reglene, på 15 meter avstand, sittende med støtte på skytebenken. Schofield 45 var vitne.
Ble noe tett mellom hullene, men tror jeg tolker rett når jeg dømmer treffet til høyre inn i ti'er, og treffet til venstre ut i ti'er? Er egentlig mest i tvil om det til venstre! ;-) I alle fall ikke noe å si på samlingen!
Resultatet ble: 15 + 15 + 15 + 15 + 10 + 10 = 80 poeng.

[image]

[image]

[image]

av schofield 45, mandag 3. desember 2018, kl. 19:35 (11 dager siden) @ Øyvind F.

Resultat for desember konken ble: B-B-5-5-15-25=50 poeng. Skutt med uberti schofield 45lc. Orion vitne.

[image]

av 427cab @, Ved fylkesvei 40, mandag 10. desember 2018, kl. 21:29 (4 dager siden) @ schofield 45

Da er reinsjakta over for i år, skytinga er utført sittende med anlegg.
Har brukt Le Page .44 og har lada med 20 grain sveitser 2 og rundkule.

10+10+10+15+15+15 = 75

[image]

_____________________________________________________________________________________

Rifleskytinga er også utført sittende med anlegg.
Har lada med 50 grain wano 2p og 535 grain kule.

10+10+10+15+15+15 = 75

[image]

RSS på tråd