Personlig bilde

NM svartkrutt 2019 på Korsfløyta skytebane (Stevner)

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, fredag 28. juni 2019, kl. 21:43 (84 dager siden)

NM i svartkruttskyting avholdes helgen. Stedet er Korsfløyta skytebane i Sør-Odal, og arrangør er Nord & Sør.

Jeg har tilbrakt dagen på Bergverksmuseet på Kongsberg for å ta bilder til neste bok, og var heldig å rekke rushet inn og ut av Oslo på veien mot Korsfløyta. Vel fremme gikk alle våpnene gjennom kontrollen, og jeg fikk hilst på en del gamle kjente, før brorparten gikk på generalforsamling. Jeg husket ikke på å ta bilder, men det kommer i morgen.

Temperaturen ligger på rundt 25 grader, så det kan bli en het opplevelse. NM svartkrutt er på mange måter også et NM i unnskyldninger, og omtrent samtlige jeg snakket med var dårlig forberedt, hadde nesten ikke skutt i år, synes det var for varmt, synes lyset var for skarpt, var plaget av dårlig rygg/syn/knær etc. Jeg er klar til start kl. 0900 i morgen, foreløpig uten unnskyldninger. Men de kommer nok :knegge:

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Personlig bilde

NM svartkrutt 2019 på Korsfløyta skytebane

av krutnarr ⌂, Søgne, fredag 28. juni 2019, kl. 21:55 (84 dager siden) @ Øyvind F.

Lykke til hele gjengen. Sitter på jobb og følger spent med :-D :hagle:

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, fredag 28. juni 2019, kl. 22:48 (84 dager siden) @ krutnarr

Lykke til, alle sammen!
Og Øyvind - du kan jo også samle på utsagn til ny bok etter kammerladerbøkene: '101 mer eller mindre gode unnskyldninger for svartkruttskyttere'. :-D
Det går ellers rykter om at Jørn Olav viderefører sørlandstradisjonen med neues konzept.

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, lørdag 29. juni 2019, kl. 00:40 (84 dager siden) @ jæger justnæs

Lykke til alle sammen!:hagle: :ok:
Noen som vet om resultater blir lagt ut noe sted?

Personlig bilde

av Bjarte E. @, Bergen, lørdag 29. juni 2019, kl. 18:02 (83 dager siden) @ Orion

Lykke til alle mann.
Sitter bak bussrattet denne helgen.
Fint med oppdatering og litt bilder hvis det går

--
Gøy med alt som smeller
Bjarte E.

Personlig bilde

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, lørdag 29. juni 2019, kl. 19:35 (83 dager siden) @ Bjarte E.

Her er dagens resultater. Bilder kommer senere.

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, lørdag 29. juni 2019, kl. 20:20 (83 dager siden) @ Øyvind F.

Takk for god resultatservice - og gratulerer med en gull og to bronse :-)

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, lørdag 29. juni 2019, kl. 21:32 (83 dager siden) @ Øyvind F.

Takk for det, det ble vel en sølv i Jarmann replika også. Her er noen bilder fra dagen.

[image]

Alle må gjennom en våpenkontroll før skytingen kan begynne.

[image]

Fra 25- og 50-meteren.

[image]

De første skivene hentes inn. Det var overskyet helt frem til fem minutter inn i første skytelag. Da kom sola.

[image]

Resultatene sjekkes.

[image]

Denne karen er tilbake, og han er sulten! Det resulterte i at han forsynte seg grådig av medaljene. Rune Stensrud, der altså.

[image]

Rune og Tore.

[image]

Helge, Runar og Norleif. Mye skjegg for pengene.

[image]

Patronekspert Vidar tok turen.

[image]

Selveste Qualibra.

[image]

Det smeller fra 100-meteren.

[image]

Folk som ikke skjøt kunne slappe av i solsteiken. Det var rimelig hett i dag, rundt 26 grader om ettermiddagen.

[image]

Men denne gjengen slappet ikke av. Oddvar, Per og Sondre fra Nord & Sør jobber som gale med å dømme skiver.

[image]

Medaljene er klare til utdeling.

[image]

Medaljeseremoni.

[image]

Thorbjørn Holst mottar sølvmedalje i klassen Remington original. Han skyter med en Mauser 71/74.

[image]

Gullet ska hem! Undertegnede og Thorbjørn Holst fra Det Bergenske Skydeselskab er godt fornøyd med dagens skyting.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Personlig bilde

av runastav, lørdag 29. juni 2019, kl. 22:44 (83 dager siden) @ Øyvind F.

Hei Godtfolk! Alltid kjekt på NM svartkrutt.

Jeg var heldig og fikk 3 plass i Lamarmora R og tok bilde av PH Musketon kal 58 før skyting, kjekt og puste proffene i nakken;-)

[image]

Øyvind

[image]

Gamle presidenten Odd Flomark tar seg en siesta

[image]

Personlig bilde

av Bjarte E. @, Bergen, søndag 30. juni 2019, kl. 08:32 (83 dager siden) @ runastav

Takk for oppdatering. Dette var gøy. Gratulerer alle og spesielt Øyvind og Thorbjørn

--
Gøy med alt som smeller
Bjarte E.

Personlig bilde

av aho @, søndag 30. juni 2019, kl. 09:19 (83 dager siden) @ runastav

Gratulerer med kjempeinnsats til klubbmedlemmene Hpk, Runar og Tore.
Ser ut som samtlige koser seg!
Følger spent med fra Norskehavet!

Personlig bilde

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, søndag 30. juni 2019, kl. 20:38 (82 dager siden) @ aho

Her er resultatene fra dagens skyting. De offisielle listene kommer nok snart.

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Personlig bilde

av runastav, søndag 30. juni 2019, kl. 20:52 (82 dager siden) @ aho

Fra venstre Mr NSU himself Ragnar Hegge, Dag M Winge og presidenten følger med fra sidelinja.

[image]
Dagfinn og Geir drøser før start
[image]
Øyvind og Tore
[image]
Uberti Scofielden klar til dyst
[image]

Geir og Norleif

[image]
Muskedunder redaktøren midt i bilde

[image]

Møringane følger med!

[image]

Personlig bilde

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, søndag 30. juni 2019, kl. 21:12 (82 dager siden) @ runastav

Og her er litt bilder fra dag nr. 2.

[image]

Det var varmt, sol og skikkelig hett første delen av søndagen også. I dag ble det kun skutt 25 og 50 meter.

[image]

100-meteren ble tatt i bruk som 50-meter.

[image]

Det klargjøres til skyting i partyteltet.

[image]

Medaljegrossist og primus motor i Nord & Sør, Oddvar Deberitz.

[image]

Wemunn Aabø foretok en veritalbel klassereise under NM. Han skjøt 14 klasser, noe som bortimot må være rekord. Ingen pauser på den karen.

[image]

Grete holdt liv i oss med pølser, toast, vafler, brus og sjokolade.

[image]

Litt utpå dagen kom uværet med lyn, torden og styrtregn. Det gikk heldigvis fort over.

[image]

Skytterne venter på medajeseremonien.

Takk for et flott NM, og en spesiell takk til arrangørene som løp og sto på hele helgen!

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, søndag 30. juni 2019, kl. 23:46 (82 dager siden) @ Øyvind F.

Takk for god dekning av NM Øyvind.
Gratulerer til alle skyttere for gode resultater. Ser at Rune S muligens bør gå tilbake til motorsykkelkjøring ;-) Tuller. Gratulerer til han med et nydelig NM. Det som holder oss sørlendinger oppe er at det er kommet inn en flott sørlandskytter i Torgeir som kan holde vell unna (i motsettning til undertegnede)ettablerte ringrever. Gratulerer spesiellt til han med flott NM.
Myra og Grimstad leverte......:clap:

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, mandag 1. juli 2019, kl. 00:06 (82 dager siden) @ krutnarr

Takk til Øyvind for god resultatservice.
Og gratulerer til alle sammen med fin skyting.:clap:

Personlig bilde

av Bjarte E. @, Bergen, mandag 1. juli 2019, kl. 10:46 (82 dager siden) @ Orion

Takk for oppdatering og bilder. Kjekt for stuegriser som meg

--
Gøy med alt som smeller
Bjarte E.

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, mandag 1. juli 2019, kl. 10:59 (82 dager siden) @ Bjarte E.

Mange takk for fyldige feltrapporter, Øyvind og runastav :-)
Kjekt å se at vest- og sørlandet biter fra seg!

--
Best når det smeller!

av Torgeir, mandag 1. juli 2019, kl. 15:05 (82 dager siden) @ krutnarr

Takk for hyggelige ord. Fint at jeg som gudbrandsdøl i eksil kan bidra til å holde Sørlandets ære i hevd. («Du låter jo ikke som noen sørlending?») NM var moro, og det er svært sannsynlig at jeg prøver igjen. Føler jeg har litt å revansjere, selv om det jo gikk bedre enn man kunne frykte i et par klasser.
Men det viktigste er tross alt at det smeller masse og er sosialt. Veldig moro å bli kjent med folk fra andre landsdeler med samme sykdom, og det hadde jo dessuten vært å håpe at flere fra Sør tok turen neste gang.

Personlig bilde

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, mandag 1. juli 2019, kl. 22:34 (81 dager siden) @ Torgeir

Her er resultatlistene i et mer lesbart format. Last ned i Excel-format eller som PDF.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Personlig bilde

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, tirsdag 2. juli 2019, kl. 20:07 (80 dager siden) @ Øyvind F.

Det var ikke mange minuttene med film jeg tok, men her er det jeg har. Hele halvannet minutt.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

RSS på tråd