Personlig bilde

Ladding til 45c (Patronvåpen)

av Eyeflow ⌂, Rælingen, onsdag 10. juli 2019, kl. 14:53 (135 dager siden)

Hei,
Tenkte ladde min Uberti Catlleman i 45C med rundkuler og svartkrutt og røyksvakt. Kulene blir satt ned i hylsa, under kanten og hylsa får en lett krymp.

Noen som har noe ladninger å dele?

--
/
mats

Personlig bilde

Ladding til 45c

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, fredag 12. juli 2019, kl. 09:25 (133 dager siden) @ Eyeflow

Til .45 Colt med rundkuler har jeg fått OK resultater med ladninger som ofte brukes i .44 kaliber perkusjonsrevolver:

• 15–20 grains sveitser 2
  • Mellomladning av noe slag, f.eks. melkekartong
  • Semulegryn
  • .454" rundkule

Jeg bruker å smøre fett foran kamrene på perkusjonsrevolvervis.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Personlig bilde

Ladding til 45c

av Hiorthefot @, Asker, lørdag 13. juli 2019, kl. 10:07 (132 dager siden) @ Eyeflow

Svein Solli brukte 27 grain i sin Uberti med konverteringstønne.

Personlig bilde

Ladding til 45c

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, onsdag 17. juli 2019, kl. 10:50 (128 dager siden) @ Hiorthefot

Svein Solli brukte 27 grain i sin Uberti med konverteringstønne.

Jeg har faktisk Svein Sollis gamle konverteringstønne (mener å huske at jeg kjøpte den av deg for mange år siden). Den går klart best med ladningene som er spesifisert ovenfor, men fungerer også greit med ladninger like under 30 grains.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Personlig bilde

Ladding til 45c

av Hiorthefot @, Asker, lørdag 24. august 2019, kl. 15:04 (90 dager siden) @ Øyvind F.

Ja, du hugsar rett. Du kjøpte Sveins konverteringstønne av meg. Dette temaet med rundkule i perkusjonsrevolver var den seste samtala vi hadde før han døde. Han meinte at riflingsstigninga passa bedre for rundkule enn spisskule.

RSS på tråd