JB weld styrke? (Ikke spesifisert)

av TMB, onsdag 18. september 2019, kl. 20:37 (88 dager siden)
redigert av TMB, onsdag 18. september 2019, kl. 20:47

Hei.

Har ei gammal Rollingblock jeg er blitt svært glad i.
Den samler veldig bra, men har ett sår i kammeret.
Jeg skjøt 60grn Wano, og hylsene holdt seg fine selv, men sotet en del.
Prøvde derfor 9skudd med 60grn Sveitser, og ja nesten ingen soting.
Men hylsene fikk stygge skader der hvor kammeret har sår. (1gang skutte starline hylser)

Er litt redd for at hylsene vil ta kvelden rimelig fort med slik herlig ladning.

Er det noen her inne som har erfaring med å fikse opp slike skader i kammer på gamle børser? Tenkte å spraye en hylse med slippmiddel og fylle såret med JB weld eller tilsvarende. For så å finpusse det ned om det trengtes.

Men vil det holde?

Alternativt er jo sølvlodding, men er trangt og litt inn i kammeret. Så er redd det blir mye som må slipes vekk. Samt all denne varmen som må til da. :lookaround:

Personlig bilde

JB weld styrke?

av The Dane @, Danmark, fredag 20. september 2019, kl. 19:22 (86 dager siden) @ TMB

JB Weld/metal epoxy er vel bare epoxy med aluminium fyld.
Epoxy har masser af styrke når det bare skal holde til et jævnt tryk.
(Jeg har en kop som hanken knækkede på for mange år siden og jeg har ikke tal på hvor mange gange den har været i opvaskemaskinen og den er stadig fin).

Var det mig så ville jeg fedte godt af og så lægge en klat i kammeret for derefter at polere/tilslibe kammeret med et hylster der har den korrekte form.

6mm gevind i fænghætte hullet og så en pind på der kan roteres med en skruemaskine. Lidt ventilslibe pasta og vupti er der et fint kammer i riflen igen.

Der er jo ingen belastning på limen når den bare skal optage et direkte tryk så det vil holde i årevis. Det eneste der vil ødelægge det er hver gang en bronzebørste kommer igennem kammeret, så vil det slibe af limen med tiden!

RSS på tråd