Remington 12.17 Hjelp?? (Patronvåpen)

av bystyvel, tirsdag 2. august 2005, kl. 14:41 (5077 dager siden)

Har kjøpt noen Remington R/B 12.17.militær. Har bl.annet laget meg en ny pussestokk til den ene.Trodde dette skulle være ganske enkelt,men dengang ei! Det gik fint helt til jeg kom til gjengepariet i enden av stangen.Det er 3/16" men hvilken stigning??? Ikke noe som passet på gjengelæret hverken i tommer eller i mm. Og ikke noe som passet på gjengekassa på dreibenken. Er det noen som har peiling som kan hjelpe???
Så til neste :Jeg har tenkt å lage en kulestøpetang har noen nøyaktige mål på kula eventuelt en å selge??

Remington 12.17 Hjelp??

av Kenny, Where the streets have no name, tirsdag 9. august 2005, kl. 17:31 (5070 dager siden) @ bystyvel

Kan ikke hjelpe med gjenger men i boka til Øyvind er det tegninger av de 2 originale kulene til Remington rolling block. De står i kapittelet om Remington. Husker ikke akkurat sidetall. Dersom han har tegninger så har han kanskje mål også? :-D

--
Kenny

Remington 12.17 Hjelp??

av ilder, torsdag 11. august 2005, kl. 15:02 (5068 dager siden) @ bystyvel

Min Carl Gustav fra 1870 har 28 gjenger pr. tomme (Whithworth).
Angående kule,så har jeg kopi av original tegning for patron
og kule.
Gå på internett til Wikipedia og søk på M1867, så finner du tilsvarende.

Personlig bilde

Remington 12.17 Hjelp??

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, torsdag 11. august 2005, kl. 15:41 (5068 dager siden) @ ilder

Her er fire andre tegninger av kuler til 12 mm Remington:

[image]
[image]
[image]
[image]

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Remington 12.17 Hjelp??

av bystyvel, torsdag 11. august 2005, kl. 20:21 (5068 dager siden) @ Øyvind F.

Her er fire andre tegninger av kuler til 12 mm Remington:

Hjertelig takk for utmerket hjelp!!!!
Nå er det bare endel timer ved benken som gjenstår.

Remington 12.17 Hjelp??

av Jarmann @, Levanger, søndag 14. august 2005, kl. 21:25 (5065 dager siden) @ bystyvel

Ta kontakt med Joar Langeland på telefon:95142445
Han har i hvertfall en kontakt som lager kuletenger. Mulig han kan hjelpe deg med gjengemålet også.

--
"E de smell e de håp!"

Remington 12.17 Hjelp??

av chiefen, tirsdag 16. august 2005, kl. 20:40 (5063 dager siden) @ Jarmann

Gjengene for pussestokken i låskassa på svenske remington-gevær er de samme som de for svenske mauser-gevær (M94, M96 og M38), en slik burde være grei å spore opp!

For kuletang er vel Lee et alternativ, de lager tenger (og die-sett) etter tegning for en grei pris, om jeg ikke husker feil tar de 100US$ for den første tanga, og vanlig-lav Lee pris om en vil ha flere. kanskje det kunne være litt buisness å få laget noen stykker for videresalg?

Personlig bilde

Remington 12.17 Hjelp??

av krutnarr ⌂, Søgne, torsdag 18. august 2005, kl. 08:06 (5061 dager siden) @ chiefen

kanskje det kunne
være litt buisness å få laget noen stykker for videresalg?

Det er nok mange som er inntressert(inkludert meg) i ei god kule til 12x17 rem . så hvis dere bestiller tenger fra LEE er det fint om dere hører om flere vil ha.jo flere jo billigere å bedre:-D

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

Remington 12.17 Hjelp??

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, tirsdag 11. oktober 2005, kl. 22:59 (5007 dager siden) @ krutnarr

Jeg har flyttet resten av denne tråden her siden den gikk litt over i andre emner.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

RSS på tråd