Winchester modell 1873 i kaliber 32-20 wcf

Started by krutnarr, 09. June 2017 kl. 17:03:32

Previous topic - Next topic

krutnarr

Hei.
Jeg har visst blitt bitt av kåboy-basillen her. ;-)
Jeg fikk plutselig ei bøylerifle i hus som passer fint sammen med Remingtonen og Starren. Rifla er ei Winchester modell 1873 i kaliber 32-20 wcf. Den er i fin brukspreget stand, men mangler baksikkteheisen og kornet i forsiktet. Det måtte files litt :hammer:
Mekanisk er den helt hundre. Støvdeskselet er en ny erstatning, men fungerer tålig. Det åpner seg ikke alltid når det skal, men det mangler bare litt metall på knasten som skal bringe dekselet med seg bakover. Det fikses etterhvert.

Her er noen bilder av klenodiet:

Tar gjerne imot litt eksperthjelp på kulevalg og ladefakta. Den skal jo skytes med :rifle:

Burgsmuller

Gratulerer med flott børse
Har prøvd kuler fra denne tanga i min 32-20 med bra resultat: https://www.trackofthewolf.com/categories/partdetail.aspx/1197/1/lyman-311-008
Bruker 20 Gr FFF eller tilsvarende bak + ett bra fett så er du der, bruker SPG
T.B

runastav

Dæven flott børse krutnarren, gratulerer:-) Får flassjback ca 40år tilbake når jeg var så dum og selge en Winchester M 1892 i nettopp kal 32-20 som hadde vært brukt i Australia:-|
Helsing Runar

jrr50

hei,og grattis med skikkelig cowboy utstyr.
var strøken den winchesteren der du, har veldig lyst på ei selv (både bøyle rifle og hagle,står høyt på ønskelista men lommeboka ser ut og ha en annen oppfattning.) :-)

lykke til med den ,hadde noen ladedata fra chuck .....Husker ikke etternavmet i fata, men der var mye bra for 32-20/32-40 så kan se om jeg finner det i arkivet og legge inn en link,så du kan lese det,er visst ikke det enkleste og få til og men går svert godt når det blir rett.
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne  min hjemmeside:   www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)