Børselås

Started by Harald, 19. May 2026 kl. 20:03:21

Previous topic - Next topic

Harald

Hei, forumet! Trivelig om noen kunne si noe fornuftig om dette perkusjonslåset. Hvor kan det være laget, norsk eller svensk? Militært eller hjemmesmidd? Ombygd fra flintlås? Har jo noen tanker, men setter pris på å høre fra dere med større erfaring.

runastav

Ombygd fra flint til perkusjon, det vises vel ingen merking på den kanskje under rusten?
Runar

Harald

Ja, lurte på det med ombygging. Dessverre ikke noen merker/stempler å se. Jeg antar at låset er svensk militært, og er langt fra sikker på det. Ser ut til at hanen er sveiset på en liten bit foran.