Utsalgssted for svartkrutt i Midt-Norge

Started by Finmekanikk, 28. May 2026 kl. 13:52:30

Previous topic - Next topic

Finmekanikk

Kruttbeholdningen her i gården begynner nå å bli bekymringsverdig lav. Etter at Hagemo jakt og friluft i Trondheim gikk tom for svartkrutt nå i vinter, så vet jeg ikke om noen steder i Midt-Norge hvor dette er mulig å oppdrive. Alternativet er da en å kjøre 8 timer hver vei ned til Østlandet, noe jeg helst ønsker å unngå.

Er det noen som vet av et utsalgssted jeg ikke har fått med meg?

En i svartkruttgruppa tipset meg om å dra på stevner i Trondheim, da han har kjøpt der tidligere.
Ser at NM bane skal holdes på Nidarosbanen i Trondheim en 26 og 27 juni. Er det noen som vet det vil være mulig å kjøpe krutt der? Alternativt NM i Vanylven 6 og 7 juni?

Setter stor pris på alle tips og innspill :)

runastav

Hei.
Formoder du er medlem av Norsk Svartkrutt Union og får da medlemsbladet Muskedunderen i posten, der er innfoen om Kassereren han har det du trenger og tar med til Trondhjem ;)
Runar

Finmekanikk

Takk for svar runastav :)  Er medlem i NSU ja. Har sett en notis i medlemsbladet om en som selger krutt og hetter på alle NSU-stevnene på Korsfløyta. Er det han du sikter til? Ser isåfall at han helst vil ha forhåndsbestillinger, så da bør jeg kanskje ta kontakt med han å høre på forhånd?

runastav

Ja ta kontakt så tar han med til Trondheim NM bane ;)
Runar