Colt Walker

Started by laffa, 02. January 2008 kl. 11:06:07

Previous topic - Next topic

laffa

Er det noen som vet hvem som forhandler Armi San Marco i Norge? Walkeren trenger friske deler. Er det kanskje mulig å bruke deler fra Uberti eller andre produsenter med litt filing og tilpassning?

laffa

The Norwegian

Er ikke sarpsborg våpen importør av en del replika våpen da? Prøv han,tenker han har greie på om du kan bruke delene også.
Min hjemme side http://www.gammlevaapen.net
Formann i Søndre Vestfold Svartkruttlaug
Net side til svartkrutt klubb i Vestfold www.sondrevestfoldsvartkruttlaug.net

runastav

Hei.
http://www.interarms.no/ har vært/er importør av bla Armi San Marco prøv han.
Gratulerer med en flott revolver forresten, kjøpte nettopp en Walker sjøl produsert av UBERTI. Og jeg kan ikke forstå at jeg har greid meg uten en Walker helt til nå:-)
Min har slakk slagfjær så jeg bestillte en ny fra DIXIE, kostet berre ca 10 daler.Sikkert noen deler som gå om hverandre, men slagfjærene på disse to fabrikatene er ikke like har nemlig prøvd.
mvh.
Runar

skallakloyvar

Enig med siste taler.Det er ufatteleg at eg har overlevd i over 50 år uten ein WALKER.Den er mektig.

MVH Skallakloyvar

runastav

Hei.
Walkeren fortjene et ladestativ synest eg. Her er mitt lagd av ei fjølepis 100x18 mm, tok noen mål og rabbla rundt.Du kan selvfølgelig kjøpe disse ferdige, men du skal være temmelig trenevet for ikke og svi sammet et sjøl;-)
Høyden på støtta kom visst ikke med på tegning, den er 105mm
Mvh.Runar

kaitore

Flott ladestativ. Gjett om jeg skal hjem og bygge :-D

----
Har litt driftsproblemer med Walkeren min. Mener det er en Armi San Marco.  Det skal lite og ingen ting til før kruttet kokser seg og tønna sliter med å gå rundt. Er det noen av dere der ute som har noen gode triks på lager...?

Tenke forøvrig å bestille litt krutt hos Engelsrud. Hvilken type vil dere anbefale?

kruttmester

> Flott ladestativ. Gjett om jeg skal hjem og bygge :-D
>
> ----
> Har litt driftsproblemer med Walkeren min. Mener det er en Armi San Marco.
>  Det skal lite og ingen ting til før kruttet kokser seg og tønna sliter med
> å gå rundt. Er det noen av dere der ute som har noen gode triks på
> lager...?
>
> Tenke forøvrig å bestille litt krutt hos Engelsrud. Hvilken type vil dere
> anbefale?

3f tenker jeg vil være bra. Med hensyn til "treg tønne" er det bare å smøre godt med fett på tønneakslingen så får du ikke problemer med at tønna ikke vil rotere.

runastav

Hei.
Det er ikke mangen håndvåpen som slår Walkeren i MOROFAKTOR;-)
Noen serier med den er alltid kjekt, her er en serie skutt tohånds/pyse? avst ca 20m lading 50 grs 3 F filt Ox-Yoke  451" runkule fett over kula.Moral kjøp Walker!!!!!
Mvh Runar

Smokey

> Er det noen som vet hvem som forhandler Armi San Marco i Norge? Walkeren
> trenger friske deler. Er det kanskje mulig å bruke deler fra Uberti eller
> andre produsenter med litt filing og tilpassning?
>
>   laffa

Howdy.

Beklager..... de er ingen lengre som forhandler ASM. Army San Marco gikk konkurs i 1997-98.
Det eneste jeg kan tenke meg, er at en eller annen butikk sitter med noen få deler igjen.
Sarpsborg Våpen har ikke ASM, Interarms har noe, mest fjærer og skruer.

Uberti deler er noe større og andre mål, men det er fullt mulig å tilpasse delene til ASM.