.50 Remington Navy Pistol

Started by Herax, 07. February 2008 kl. 16:08:40

Previous topic - Next topic

Herax

Etter noen års fravær har jeg fått mer å mer lyst på røyk og stank og våpenpuss(svartkruttskyting) Kan noen fortelle meg hvor jeg får kjøpt hylser og kuler (kuletang) til min Rollingblokk pistol ?
Har laget noen prøver av andre hylser,men alle blir for tykke i munningen,naturlig når det er nedkortede geværhylser osv.Jeg har et par originalhylser og de er løvtynne ytterst.Det går sevlvfølgelig an å dreie og file til det passer,men jeg betaler heller noen kr.for å slippe.
Jeg hadde en gang et amerikansk firma med et kolossalt utvalg i ammo og ladeutstyr,men det har forsvunnet fra favorittlista mi.
Ønsket er: Hylser-Kuler(tang)-Diesett.
Hylsa har nr.SAA9045.(Cartridge Cases 1st Ed.1995)
Hyggelig om noen tar seg tid til å lese denne romanen,og kanskje til og med her noen gode råd.
Herax

Cap'n Redneck

Du kan sjekke listen over anbefalte leverandører, øverst på forumsiden her.
Jeg vil tippe at Dixie Gun Works og Buffalo Arms Company iallefall har det du søker... mulig at du også finner noe hos Midway Norge.

Jeg forstår deg slik at du tidligere har brukt nedkappede .50-70 hylser, og at disse blir for tykke i munningen.  Tro om du ikke kan bruke .56-50 hylser fra Starline, beregnet på Spencer lever-action rifla fra ArmiSport?
Jeg kan ta noen mål av hylsene mine og poste dem her på forumet.

Cap'n Redneck

Vitale mål for .56-50 Spencer Centre-fire:
(denne sentertente hylsa fra Starline er snublende lik en hylse kallt ".56-56 Experimental" fra ca. 1865. Den er omtalt på s. 682 i Handloader's Manual of Cartridge Conversion.)

Case length: 1.15"
Head diameter: .559"
Rim diameter: .630"
Neck diameter: .535"
Loaded length: 1.62"
Rim thickness: .057"

Jeg lader med ca. 35 grains Sveitser 2F, pappskilling og 320 grains kule.