Import av sluttstykke

Started by Morgan Kane, 13. January 2005 kl. 23:22:44

Previous topic - Next topic

Morgan Kane

Spørsmålet er kanskje litt utenfor tema, men det jeg lurer på er hvorvidt det er mulig å bestille ett sluttstykke til ett registrert våpen direkte. Eller vil det bli stoppet i tollen?
"En jaget mann får aldri blomster i sitt spor"
L&M

Øyvind F.

Alle pakker fra utlandet over en viss verdi blir stoppet av tollen, men du lurer kanskje på om du må ha importtillatelse? (som i praksis er en ervervstillatelse der det står spesifisert at tillatelsen gjelder import). Jeg mener at du i hvert fall må ha erverstillatelse ved kjøp av løp og låskasse, men om det gjelder for et sluttstykke alene vet jeg ikke. Det enkleste er kanskje å ta en telefon til våpenkontoret til politidistriktet du tilhører, eller forhøre deg på Kjell Heilevangs Våpen og jus-sider
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

halloway

> .........eller forhøre deg på Kjell Heilevangs
> Våpen og
> jus-sider

Svar er gitt her.
Våpen & Jus[/link]
HMSC[/link]

Eivind

Jeg holder på å importere et våpen fra Kanada. Alt de krever er at jeg har norsk ervervstillatelse der det står spesifisert at det gjelder import, samt en bekreftelse fra politiet (på engelsk) på at jeg har lov til å motta våpenet når det kommer til Norge. Postordrefirmaet jeg bestiller fra ordner kanadisk eksporttillatelse (engangs). Veldig enkelt, og god service fra firmaet.:-)