Hva betyr dette?

Started by Kenny, 30. January 2005 kl. 17:03:40

Previous topic - Next topic

Kenny

hva betyr den xml knappen helt nederst til høyre på alle sidene? Når jeg trykker på den kommer det bare opp en html kode eller hva det nå er.
Kenny

Øyvind F.

Linken som kommer opp når du trykker på xml-knappen kan du bruke til å lese forumet i et egnet program som f.eks. Mozilla Thunderbird, som er en glimrende e-post-, news- og rss-leser. Thunderbird er gratis og kan lastes ned fra Mozillas nettsider. De nyeste meldingene fra forumet kommer opp i e-postleseren din når du sjekker e-posten. Her er et bilde fra skjermen min slik det ser ut når jeg leser formet:

Så nå vet du det :-D
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Kenny

Ah, tøft!! Jeg har lastet ned Thunderbird, men hvordan kan jeg legge til rss'en fra forumet? Genialt at alle gamle mailer fra Outlook ble overført til Thunderbird slik at en ikke går glipp av noe forresten. Jeg har hørt at det meste av virus sprer seg gjennom Outlook, så nå har jeg kastet det på dør.:-D
Kenny

Øyvind F.

Gå til File --> New --> Account --> RSS News & Blogs. Deretter går du inn på: «Manage Subscriptions> og trykker «Add>. Så limer du bare inn linken: http://www.forum.svartkrutt.net/rss.php i det feltet der det står «Feed URL> og trykker OK. Da får du nye meldinger inn i innboksen, med unntak av de som er forbeholdt registrerte brukere. Det tror jeg skal funke :-D
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.