Grønne piller

Started by Arvmar, 12. December 2021 kl. 22:53:29

Previous topic - Next topic

Arvmar

Bruker cal.44 grønne piller i min revolver.Opplever at pillene lager hull i skiven på 25 meter.Det blir riktignok mer ujevne hull enn etter kulene men er dette et generelt problem med disse harde pillene.bruker ikke fett foran kulen.

Øyvind F.

Jeg har ikke opplevd at pillene følger med ut til skiven på 25 meter.  Jeg lader som regel med en 18–20 grains ladning med sveitser 2, pille over, semulegryn over der igjen og kule. Det er mulig det er annerledes om du bruker harde ladninger.

Hvordan lader du? Kan det hende at pillene klistrer seg til kula og får «haik» ut til 25 meter?
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Arvmar

Mulig det er en ide med litt gryn mellom fettlapp og kule ja.Hvis lappen sitter fast i kula på veien så går det sannsynligvis ut over presisjonen også.Jeg lader 25 grain med Wano ppp,kanskje redusere litt også da.

Øyvind F.

Du må jo bruke den ladningen som fungerer best i din revolver, men det skader jo ikke å prøve noe nytt. Dersom det er proppen som følger med kula, så kan du jo også vurdere å legge f.eks. en avispapirskilling over proppen. Da propp og kule skille lag når kula forlater munningen.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.