Verdivurdering M/1772 flintlås pistol

Started by Svartkrudt, 31. August 2023 kl. 17:38:25

Previous topic - Next topic

Svartkrudt

Har blitt tilbudt denne her til 18500 kr, noen som har mer peiling enn meg å gitt meg en vurdering på om denne er verdt prisen eller om den er for dyr? :)

Takker for all hjelp

Tinytim

Jeg har også vært i kontakt med selger, og sagt at prisen er for høy. Problemet med denne pistolen er at den har noen reparasjoner bl.a har skjeftet vært knekt. Du finner pistoler i bra stand til litt høyere pris og jeg personlig ville prioritert å vente på en som er bedre. Alternativt kjøpe denne til en lavere pris hvis du får det til.

Svartkrudt


Harald

Hei! Pistolen har vel heller ikke norsk avdelingsmerking? Det påvirker også prisen, etter mi mening. Mvh H.

Rittmester

Hei. Jeg synes i utgangspunktet prisen er ok for denne pistolen, dersom den er mekanisk ok og at løpet er bra innvendig. Ser bra ut utvendig. At det er reparasjoner er uansett aldri veldig bra, men er de gamle, så er jo det noe av historien også. Når det er sagt, så er det vel vanskelig å få noen av disse 1772erne veldig mye lavere i pris, dersom de ser såpass bra ut som denne - med eller uten avdelingsmerker.